Home Plan je bezoek Praktische informatie

Praktische informatie

Reis je binnenkort af naar Pantropica en wil je jouw bezoek voorbereiden? De belangrijkste informatie voor jouw bezoek hebben we hieronder voor je op een rijtje gezet.

Toegankelijkheid en rolstoel huren

Pantropica beschikt over verschillende voorzieningen om een bezoek voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken. Zo is het onder andere mogelijk om kosteloos een rolstoel te reserveren via onze receptie. Bekijk alle informatie op de toegankelijkheidspagina.

Gevonden voorwerpen

Ben je iets verloren in Pantropica? Alle gevonden voorwerpen worden door onze medewerkers naar de receptie gebracht. Kom je er thuis achter dat je iets verloren bent? Neem dan contact op met onze receptie via 0527-202875 of info@pantropica.nl.

Wifi

In de centrale hal van Pantropica wordt gratis wifi aangeboden. Het wachtwoord kun je aanvragen bij de receptie.

Parkeren

Bij Pantropica kun je gratis parkeren op het grote parkeerterrein voor de ingang. Grenzend aan de ingang zijn er 10 invalidenparkeerplaatsen beschikbaar. Oplaadpunten voor elektrische auto’s zijn niet aanwezig.

Openbaar vervoer

Alleen op doordeweekse dagen is Pantropica bereikbaar per bus. Jouw persoonlijke reis naar bushalte ‘Orchideeën Hoeve/Pantropica’ kun je plannen via 9292.nl.

Honden

Jouw hond mag gezellig mee naar Pantropica. Laat hem van tevoren goed uit op het parkeerterrein en houd hem in het park aangelijnd. In de Loribush zijn honden niet toegestaan. Volg hier de vogelvrije route.

Wil je gebruik maken van onze horecagelegenheden? Dat kan! In verband met hygiëneregels verzoeken wij jou echter om niet met de hond door het zelfbedieningsbuffet te lopen.

Foto’s maken

Uiteraard mag je de herinneringen die je in Pantropica maakt vastleggen voor privégebruik. Hou er wel rekening mee dat je andere bezoekers, de dieren en ons personeel niet hindert. Laat je ons via social media meegenieten van jouw foto’s en video’s? Tag @pantropica of gebruik #pantropica.

Het is niet toegestaan om de beelden commercieel te gebruiken. Professionele shoots en het opnemen van videoclips zijn alleen met toestemming mogelijk. Wil je opnames maken voor een TV-programma, vlog of een artikel ter promotie van ons park? Neem dan contact met ons op via info@pantropica.nl of 0527-202875.

Garderobe

Vlak voor de ticketcontrole is een onbewaakte garderobe aanwezig. Het dragen van een jas is in Pantropica niet nodig. Pantropica is geheel overdekt met als enige buitenlocatie de Flamingo Lagoon. 

Babyverzorging

Pantropica biedt verschillende faciliteiten aan voor de verzorging van jouw baby. In onze horecagelegenheden zijn magnetrons aanwezig voor het verwarmen van flesjes of hapjes. Per horecagelegenheid zijn er ook een aantal kinderstoelen beschikbaar die gratis gebruikt kunnen worden. Verschoontafels zijn te vinden bij alle drie de toiletpunten in het park.

Betalingsmogelijkheden

In Pantropica is het overal mogelijk om te betalen met contact geld en pin. Betalen met de VVV Cadeaukaart en de VVV Cadeaubon kan ook.

Toiletten

In Pantropica zijn drie toiletpunten aanwezig: In de centrale hal, bij de stokstaartjes in Safrica en in het Hanami Flowerpark.

Eigen eten en drinken

Het is niet toegestaan om eigen eten en drinken mee te nemen. Voor hapjes en drankjes, een lunch of een warme maaltijd kun je terecht in onze horecagelegenheden.

Roken

Pantropica is een rookvrije omgeving. Dit betekent dat er binnen nergens gerookt mag worden. Roken is alleen toegestaan op de parkeerplaats.

EHBO

Heb je tijdens een bezoek medische hulp nodig? Meld je bij de receptie of alarmeer zo snel mogelijk een medewerker. In het park lopen altijd medewerkers rond met een BHV-diploma. Bij de receptie is een AED aanwezig.

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over jouw bezoek die niet op deze pagina beantwoord worden? Bij de veelgestelde vragen vind je nog meer handige informatie over een bezoek aan Pantropica.